Autodesk Mechanical Desktop - ierdogan
 
AnasayfaKapıTakvimGaleriSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap
Sevgili Misafir Forumumuza Hoşgeldiniz, Bize Artık Autodesk İnventor Hakkında da birçok soru Sorabilirsiniz. Malum Mechanical Desktop Öldü....
<--- mechanicaldesktop.eniyiforum.biz Cuma 17 Haz. 2011 - 10:38
Şu anda online olanlar: Misafir

Paylaş | 
 

 Yüzeyler Kullanarak Katı Modeller Oluşturmak - I

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
avatar

Erkek Mesaj Sayısı : 48
Yaş : 37
Nerden : Ankara
İş/Hobiler : Design
Puanlama : 226
Mesaj Gücü (+) : 4
Kayıt tarihi : 16/12/08

MesajKonu: Yüzeyler Kullanarak Katı Modeller Oluşturmak - I   Çarş. 28 Ekim 2009 - 12:35

Autodesk Mechanical Desktop karmaşık modellerin tasarımına yönelik olarak NURBS tabanlı yüzey modelleme araçları sunmaktadır. Bu araçlar sayesinde karmaşık formlar üretilebilir ve bunlar kapalı bir hacim oluşturduğunda katı modellere dönüştürülebilir.

Bu örneğimizde, bir krank milinin yüzeyler kullanılarak tasarımını göreceğiz.

1. KRANK.DWG dosyasını sabit diskinize indirin ve bu dosyayı Autodesk Mechanical Desktop 6 ile açın.


2. Burada yer alan düşey doğrular, oluşacak olan krank yüzeyinin kesitlerini göstermektedir. Eğer, çizime farklı açılardan bakarsanız, bu doğruların farklı yüksekliklerde olduğunu görürsünüz. İlk işimiz, bu doğrulardan geçen bir yüzey oluşturmak. Bunun için SURFACE menüsünden CREATE SURFACE >> LOFTU... komutunu çalıştırın.

3. Tüm doğruları, soldan sağ ve sırayla seçin. Komut satırına “f” girerek “Fence” seçim yöntemini de kullanabilirsiniz. Bu durumda, soldan sağa bir doğru çizilir ve bu doğrunun kestiği kesitler otomatik olarak seçilmiş olur.


4. Seçim işlemini “OK” ile bitirin. Loft Surface diyalog kutusu açılır. Bunu “OK” ile geçin. Bu kesitlerin oluşturduğu yüzey tanımlanmış olur.



5. Daha rahat çalışabilmek için, “AMVISIBLE” komutunu çalıştırın. “Object” sekmesine gelin ve burada “All” işaretleyin. Daha sonra “Except” düğmesine basın ve yeni oluşturulan yüzeyi, dairesel kesitleri, yatay doğruyu ve eğriyi seçin. “OK” ile devam ettiğinizde aşağıdaki nesnelerin ekranda kalması gerekiyor.




6. Bu yüzeyin istenen şekilde kırpılması için, SURFACE menüsünün altından EDIT SURFACE >> PROJECT TRIM... komutunu çalıştırın.

7. Aşağıda gösterilen eğrileri işaretleyin ve işaretledikten sonra “OK” ile devam edin.

8. Yüzeyi aşağıda gösterilen yerden işaretleyin (Önemli: Yüzeyi işaretlediğiniz yer, aynı zamanda kırpma işleminde yüzeyin kalacak bölümünü de tanımlar. O yüzden belirtilen noktadan işaretlemeniz gerekir.)



9. Project to Surface diyalog kutusunda, “Direction” için “UCS” seçin ve “OK” ile devam edin.

10. Yüzey, aşağıdaki gibi kırpılır.




11. Yüzeyi X eksenine göre aynalamak için MIRROR komutunu çalıştırın.

12. Yüzeyi seçin ve “Specify first point of mirror line:” sorulduğunda “0,0” ve ikinci nokta olarak da “1,0” girin. Bundan sonra sorulan soruyu “ENTER” ile geçin.

13. Oluşan bu iki yüzeyi XY düzlemine göre aynalamak için MIRROR3D komutunu çalıştırın.

14. İki yüzeyi de seçin ve “ENTER” ile devam edin. Aynalama düzlemi olarak “XY” girin. XY düzlemindeki nokta sorulduğunda bunu “ENTER” ile geçin. Bundan sonraki soruyu da “ENTER” ile geçin.




15. Yüzeylerin kenarlarını kapatmak için, SURFACE menüsünün altından CREATE SURFACE >> RULE komutunu çalıştırın.

16. Aşağıda gösterilen yüzey kenarlarını seçin.




17. Aynı komutu kullanarak diğer yüzey kenarlarını da kapatın. Modelimiz aşağıdaki gibi olacak.



18. Bu yüzeylerin oluşturduğu modeli katıya çevirmek için SURFACE menüsünün altından “Surface Stitching” komutunu çalıştırın.

19. Tüm yüzeyleri seçin ve diyalog kutusunu “OK” ile geçin. Yüzeylerden katı model yaratılmış olur.

20. Kenarları yuvarlamak için AMFILLET komutunu çalıştırın. Yuvarlama değeri olarak “2” girin ve modelin 4 kenarını işaretleyin.

21. Yeniden AMFILLET komutunu çalıştırın ve aynı radyus değeri ile aşağıda gösterilen kenarları (üst ve alt yüzeydeki) yuvarlayın:




22. UCS komutunu çalıştırın ve sırasıyla “X” ve “90” değerlerini girin. Böylece koordinat sistemi, X ekseni etrafında 90 derece döndürülmüş olur.

23. AMSHAFT3D komutunu çalıştırın.

24. Milin başlangıç noktası olarak, aşağıda gösterilen ufak dairenin merkezini (CEN ile) tanımlayın. Yön ise Y ekseni boyunca olacak. “ENTER” ile devam edin.



25. “7,5” uzunluğunda ve “20” çapında bir silindir tanımlayın.

26. Son olarak “5” uzunluğunda ve “18” çapında bir silindir tanımlayın. Komuttan çıkın. Modelimiz aşağıdaki gibi olacak.




27. Aynı şekilde, AMSHAFT3D ile başlangıç noktası büyük dairenin merkezinde bulunan ve yönü –Y (aşağıya) doğru olan bir mil daha oluşturun.

28. Bu milin silindiri “10” uzunluğunda ve “30” çapında olacak. Modelimizin son hali aşağıdaki gibidir:




29. Bu bölüm için iki adım daha kaldı. İlk önce, yüzeylerle oluşturduğumuz katı modeli (Part1) Browser penceresinde, ismine çift tıklayarak aktif duruma getirin.

30. AMCOMBINE komutunu çalıştırın. “J” ile birleştirme seçeneğini seçin ve millerden birisini işaretleyin. Böylece ana gövde ile seçtiğiniz mil birleşerek tek bir parça durumuna gelir.

31. Aynı işlemi diğer mil için de yapın.

32. İsterseniz, gövde ile millerin birleşim kenarlarını yuvarlayabilirsiniz.

33. Son olarak AMMIRROR komutunu çalıştırın. Parçayı işaretleyin. Aynalama yüzeyi olarak aşağıda gösterilen yüzeyi işaretleyin:




34. Karşınıza çıkan tüm soruları ve diyalog kutularını “ENTER” ile geçin. Aynalama sonucunda modelimiz aşağıdaki gibi olacak.




35. Bu iki modeli birleştirmek için AMCOMBINE komutunu kullanabilirsiniz.

36. Gelecek örnekte, bu modelin kalıbının üretilmesini ve krankın tamamlanmasını göreceğiz.

Kaynak : Sayısal Grafik
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://mechanicaldesktop.eniyiforum.org
 
Yüzeyler Kullanarak Katı Modeller Oluşturmak - I
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Autodesk Mechanical Desktop - ierdogan :: Mechanical Desktop :: Mechanical Desktopla ilgili Herşey-
Buraya geçin: